۱۳۹۵ اردیبهشت ۷, سه‌شنبه

هنرنمایی هنرمندان نامدار موسیقی در مراسم بزرگداشت نادر گلچین

مراسم تجلیل نادر گلچین، خواننده آواز سنتی و صاحب سبک موسیقی ایران با عنوان «بوی بهار»، روز چهارشنبه، هشتم اردیبهشت در تالار وحدت برگزار می‌شود.

قرار است در ابتدای این مراسم که با حضور پیشکسوتان موسیقی برگزار می‌شود، در نماهنگی از زندگی نادر گلچین، تعدادی از هنرمندان موسیقی در مورد این هنرمند صحبت کنند.
ناصر ایزدی، آهنگساز و رهبر ارکستر «مهر» و همچنین مدیر بخش موسیقی مؤسسه فرهنگی هنری «راد نواندیش» درباره این برنامه به «موسیقی ما» می‌گوید: «عمده برنامه ما، سه برنامه موسیقایی است که در بخش اول فضل‌الله توکل، بداهه‌نوازی سنتور خواهد داشت. بخش بعدی به هم‌نوازی تار توسط کیوان ساکت و پیانو توسط بهنام ابوالقاسم به خوانندگی فاضل جمشیدی و همراهی تمبک توسط آقای رفیعیان معطوف شده و در بخش انتهایی اجرای موسیقی هم، هم‌نوازی ویولن (علیرضا دریانی)، بردیا صمدنوری (پیانو)، نیلوفر ابراهیمی (فلوت)، بامداد ملکی (کاخون)، دنیا فتحی (پیانو)، محمد صرفه‌جو (خواننده) خواهیم داشت که چندین آثار قدیمی از نادر گلچین را به همان شکل اجرا می‌کنند.»
 در ادامه برنامه سخنرانی یکی از پیشکسوتان موسیقی که خواننده و نوازنده تراز اول موسیقی ایران است، پخش خواهد شد و در پایان برنامه نیز، مراسم تقدیر از نادر گلچین برگزار می‌شود.
بیشتر آثار نادر گلچین به سال‌های پیش از انقلاب باز می‌گردد که از آثار مهم او در آن دوران می‌توان به «یوسف گم گشته» اشاره کرد و از دیگر آثار او می‌توان از تصنیف «مرغ سحر»، «ناوک مژگان»، «قصه شهر عشق»، «من دیگه بچه نمی‌شم» یاد کرد. او با آهنگسازان و هنرمندان زیادی از جمله فریدون شهبازیان، عماد رام، مجتبی میرزاده، حسن یوسف‌زمانی، همایون خرم، فرامرزپایور همکاری داشته است.


هیچ نظری موجود نیست: