۱۳۹۴ بهمن ۱۸, یکشنبه

قدیما 90 - آگهی قرص ترک تریاک | پیست اسکی شمشک | پوستر فیلم بهشت دور نیست | حسن اهری | آخرین حضور شاه و ملکه در مقابل خبرنگاران | پل نیومن و جون وودوارد

عکس هایی که امروز گروه قدیمی ها در بخش «قدیما» برای شما در نظر گرفته است، آگهی قرص ترک تریاک، پیست اسکی شمشک، پوستر فیلم بهشت دور نیست، حسن اهری، آخرین حضور محمد رضا پهلوی و شهبانو فرح پهلوی در برابر خبرنگاران و پل نیومن و جون وودوارد می باشد.


قرص ترک تریاک

پیست اسکی شمشک 1350

پوستر فیلم بهشت دور نیست

زنده یاد حسن اهری
دکتر حسن اهری در سال ۱۳۰۱ در خانواده ای اصیل بدنیا آمد. در طول تحصیل و در دوران دانشکده همیشه دانشجوی ممتاز بود. در سال ۱۳۳۴ موفق به اخذ تخصص بیماریهای کودکان شد. وی همچنین در رشته آلرژی کودکان تجربه بسیار مفیدی کسب نموده بود. پس از بازگشت به کشور وی به گروه کودکان دانشکده پیوست و در سال ۱۳۴۶ به رتبه استادی اطفال نائل شد. دکتر حسن اهری در طول حیات علمی خود در کنگره های مختلف علمی و بین المللی کودکان در کشورهای مختلف از جمله آمریکا, کانادا, سوئیس, ترکیه, پاکستان و ژاپن شرکت کردند. ایشان به همراه دکتر محمد قریب پایه گذار طب نوین اطفال در ایران از بنیانگذاران بیمارستان مرکز طبی کودکان و اولین رئیس بیمارستان بود. از دیگر فعالیتهای علمی و ارزشمند ایشان انتشار اولین مجله علمی بیماریهای کودکان در ایران به زبان انگلیسی و فارسی بود. انتشار این نشریه که همزمان با افتتاح بیمارستان آغاز شد تا ۳ سال ادامه یافت و وی تا پایان حیات خود به عنوان مدیر مسئول این نشریه فعالیت نمود.  وی چندین مقاله علمی در زمینه بیماریهای کودکان و آموزش پزشکی رشته کودکان در این مجله به رشته تحریر در آوردند. وی در هفدهم بهمن ماه ۱۳۴۹ بدنبال ابتلا به یک بیماری حاد درگذشت.

آخرین حضور محمد رضا پهلوی و شهبانو فرح پهلوی در برابر خبرنگاران در داخل ایران

پل نیومن و جون وودوارد

هیچ نظری موجود نیست: