۱۳۹۴ مرداد ۳, شنبه

رونمایی از مستند «دایره داود» با حضور داود رشیدی

فیلم مستند «دایره داوود» به کارگردانی اردشیر شلیله یکشنبه ۴ مردادماه در کانون فیلم «سینما حقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی رونمایی می شود.

به گزارش مهر، مراسم افتتاحیه فیلم مستند «دایره داود» به کارگردانی اردشیر شلیله با موضوع زندگی و آثار داود رشیدی بازیگر تئاتر و سینمای ایران عصر فردا یکشنبه چهارم مردادماه ۹۴ در کانون فیلم «سینما حقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار می شود.
در این مراسم که با حضور این هنرمند برگزار می شود اردشیر شلیله کارگردان و مازیار فکری‌ارشاد کارشناس و منتقد سینما این فیلم را مورد بررسی قرار می دهند و شبنم زین‌العابدین نیز به عنوان منتقد مهمان حضور دارد.
مستند «دایره داود» در مدت زمان ۱۰۳ دقیقه، زندگی و حرفه‌ داود رشیدی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ایران را به تصویر می‌کشد و برای اولین بار در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش عمومی درمی‌آید.اردشیر شلیله فیلمسازی را از سال ۱۳۵۱ با ساخت چند فیلم کوتاه در سینمای آزاد آغاز کرد. سپس در فاصله سال‌های ۶۸ تا ۸۴ به حرفه‌ عکاسی فیلم روی آورد و بیش از ۳۰ فیلم سینمایی را عکاسی کرد. وی همزمان حرفه‌ی فیلمسازی را نیز ادامه داد و آثاری چون «سر دیگر نخ» (مجموعه مستند تلویزیونی)، «آینه‌ها و اصغر بیچاره» (مستند) و «پاپیتال» (سینمایی) را کارگردانی کرد.

هیچ نظری موجود نیست: