۱۳۹۴ مرداد ۵, دوشنبه

برگزاری آیین سپاس از پرویز بهرام

آیین سپاس پرویز بهرام صدای ماندگار مستند جاده ابریشم با حضور جمشید مشایخی و جمعی از فعالان حوزه سینما، تلویزیون و هنردوبلاژ برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، اکبر عالمی (مدرس سینما)، حمیدرضا آشتیانی (رییس صنف دوبله)، مهدی علی محمدی، منوچهر والی زاده، چنگیز جلیلوند و جلال مقامی (دوبلور) از دیگر مهمانانی هستند که به آیین سپاس از پرویز بهرام در روز دهم مرداد ماه دعوت شده اند.
در بخش نخست این آیین، حمیدرضا آشتیانی، جمشیدمشایخی بازیگر پیشکسوت، چنگیز جلیلوند دوبلور، اکبر عالمی منتقد سینما به سخنرانی می پردازند و اجرای زنده موسیقی، پخش کلیپ زندگی و فعالیت های هنری پرویز بهرام، خوانش متن با صدای دلنشین این هنرمند به همراه موسیقی جاده ابریشم، رونمایی از تمبر صداپیشه ماندگار ایران با حضور پیشکسوتان هنری و فرهنگی بخش های دیگر این آیین است.
پرویز بهرام متولد سال 1308 در شهر بابل است. وی دانش آموخته رشته حقوق قضایی بوده و اولین کارش را با دوبله در فیلم ایتالیایی (هنرپیشه) آغاز کرد.
صدای ماندگار این صداپیشه در مستند جاده ابریشم آشنای همه ایرانیان است، ژان والژان در سریال بی نوایان، ناصرملک مطیعی در سریال صاحب قران در نقش امیرکبیر و شخصیت لورنس اولیویه در هنری هشتم و اتللو برخی از نقش های ماندگار این صداپیشه در هنر دوبله ایران است.

هیچ نظری موجود نیست: