۱۳۹۴ فروردین ۳۱, دوشنبه

ویدا قهرمانی روی صحنه در سانفرانسیسکو

دو کمپانی تیاتر موفق و پر آوازه در سانفرانسیسکو (افریکن - امریکن شکسپیر و ریسمان طلایی) بامشارکت هم نمایشنامه ای پر هیجان به نام (اصفهان بلوز) بروی صحنه می آورند.

به گزارش جوانان، ترنج یقیازاریان، کارگردان، بازیگر، نمایش نویس و پایه گذار مرکز تئاتر ریسمان طلایی، با الهام از دو اتفاق جدید در زمینه موسیقی پاپ و جاز که نسبتا همزمان در سال 1342 در ایران اتفاق افتاد این نمایش را به رشته تحریر در آورده است.
این دو پدیده ی نو، یکی ورود ارکستر جاز دوک الینگتون یکی از معروف ترین آهنگسازان و رهبران ارکستر موزیک جاز در امریکا در ادامه تور دوستی خاورمیانه به تهران بود و دیگری پایه گذاری اولین کلوپ رقص و موزیک پاپ به نام (کوچینی) در این شهر با نوازندکی گروه جوانی به نام (بلک کتز) با خوانندگی فرهاد کوچینی به ابتکار و همت ویدا قهرمانی ستاره معروف سینما و شوهرش پایه گذاری شد.


ویدا قهرمانی

این دو پدیده برای ذهن کنجکاو ترنج دستمایه ای شد که پس از حدود سه سال پژوهش در زمینه موسیقی جاز و پاپ در آن سال ها و به خصوص تور ارکستر دوک الینگتون و کنسرتش در اصفهان و از آن مهمتر افتتاح اولین کلوپ رقص و موزیک پاپ در تهران توسط مادر و پدرش نمایشنامه ای پر هیجان را با همکاری هنرمندان شناخته شده در سانفرانسیسکو و بازیگری مادرش ویدا قهرمانی روی صحنه بیاورد.
ملاقات (ری) پیانیست و آهنگساز معروف ارکستر دوک الینگتون در کوچینی با (بلا) و (فرید) و ناپدید شدن شبانه (ری) و همسفر شدن این سه تن به اصفهان!! ماجراهاییست که به برخوردهای فرهنگی تماشایی و نهایتا دوستی ابدی (بلا) و (ری) منجر می شود.
این نمایش مهیج با موسیقی ساخته مارکوس شلبی و به کارگردانی، لارا هوپ و بازیگری هنرپیشه نامدار پیتر. ل .کالندر و مدیر هنری کمپانی افریکن - امریکن، شکسپیر در نقش (ری هامیلتون) آهنگساز و پیانیست ارکستر دوک الینگتون و صوفیا احمد (بللای جوان) و ویدا قهرمانی (بلا) نوشته ترنج یقیازاریان و دراماترجی نکیسا اعتماد از 1 تا 24 ماه می 2015 در سانفرانسیسکو بروی صحنه می رود.

هیچ نظری موجود نیست: