۱۳۹۳ اسفند ۱۱, دوشنبه

سه آلبوم «صدای طهرون» دیگر در صف انتشار

مجموعه های صوتی باقی مانده از زنده یاد مرتضی احمدی هر سال، همزمان با سالروز تولد این هنرمند منتشر خواهد شد.

مدیر مرکز موسیقی «بتهوون» که ۱۰۷ قطعه از آثار مرتضی احمدی را ثبت و ضبط کرده است، اظهار کرد: با وجود این که تلاش زیادی داشتیم تا آلبوم «صدای طهرون ۳» را در سال ۹۳ منتشر کنیم، ولی متأسفانه این اتفاق نیفتاد.
بابک چمن آرا گفت: دو آلبوم قبلی این هنرمند در سال های ۸۹ و ۹۱ و همزمان با سالروز تولدش رونمایی و منتشر شدند. هدف ما امسال این بود که «صدای طهرون ۳» آبان ماه به بازار بیاید که با ایام سوگواری محرم و صفر همزمان شد. تاریخ بعدی ما برای انتشار اثر، شب یلدا بود که متأسفانه در این شب، مرتضی احمدی از میان ما رفت.
از آنجا که عادت ندارم، پس از فوت هنرمندی، اثری را از او منتشر کنم، به عنوان ناشر اثر و همراه خانواده این هنرمند تصمیم گرفتیم حالا که از انتشار آلبوم سوم عقب افتادیم و این اثر تا کنون هر سال در تولد مرتضی احمدی منتشر شده است، سال آینده در تولد او، اثر را منتشر کنیم.
چمن آرا در بخش دیگری از صحبت هایش یادآوری کرد: تا کنون ۱۰۷ قطعه از مرتضی احمدی ضبط شده که ۲۵ اثر آن در قالب دو آلبوم منتشر شده و ۴۰ قطعه نیز مجوز شعر گرفته است. ما این توانایی را داریم که سه آلبوم «صدای طهرون» دیگر را به مدت سه سال منتشر کنیم که البته این موضوع منوط به تأیید مجوز توسط دفتر موسیقی است.
این ناشر گفت: برای بسیاری از این قطعات فقط مجوز شعر صادر شده است که البته کسی مقصر آن نیست و ما خودمان کارهای نهایی را هنوز انجام نداده ایم. فکر می کنم برای گرفتن مجوز صوتی، فروردین ماه سال آینده اقدام کنیم.
او در پایان افزود: مرتضی احمدی دوست داشت همه خوشحال باشند و حتی وقتی خودش خوشحال نبود، برای شادی دیگران تلاش می کرد. من هم امیدوارم بتوانیم هر سال مردم را با انتشار این آلبوم ها خوشحال کنیم و باعث شویم صدای «پدربزرگ طهرون» جاودانه شود.


مرتضی احمدی

هیچ نظری موجود نیست: