۱۳۹۳ آبان ۸, پنجشنبه

«عقاب ها» که فروخت، انوار گفت نمی گذاریم سعید راد فیلم بازی کند

مهدی کلهر با یادآوری سال های آغازین سینمای ایران پس از انقلاب گفت: یادم هست محمد بهشتی بعداً آمد، مسئول سانسور صحنه های فیلم ها بود.

به گزارش فارس، مهدی کلهر از سال 59 تا 62، سکان هدایت سینمای پرحاشیه ی بعد از انقلاب را بر عهده داشته و قبل و بعد از آن نیز، همیشه در جریان اتفاقات و اخبار و اوضاع سینمای ایران بوده است. از طرفی، کلهر یکی از منتقدین سرسخت سیاست های اعمالی مدیریت دهه ی شصت سینمای ایران و منش های فرهنگی «انوار» و «بهشتی» نیز است.
کلهر می گوید: یک روز فخرالدین انوار به من گفت: عقاب های مرحوم «ساموئل خاچیکیان» که «سعید راد» در آن بازی می کرد، هجده میلیون تومان فروش کرده است. هجده میلیون خیلی فروش بالایی بود.


سعید راد در فیلم عقاب ها

من آن موقع کاره ای نبودم و فقط در باغ فردوس درس می دادم، اما از این خبر، خوشحال شدم و شانه های او را گرفتم و بوسیدم و تبریک گفتم که سینما نجات پیدا کرده است. چون من برایم تولید داخلی بر خارجی اولویت داشت و دنبال روزی بودم که فیلم های داخلی فروش چشمگیر داشته باشند.
اما دیدم انوار ناراحت است. دلیل را پرسیدم، او گفت: دیگر نمی گذاریم سعید راد فیلم بازی کند. گفتم شوخی می کنی؟ گفت: نه جدی می گویم! گفت او با این فیلم قهرمان می شود!

هیچ نظری موجود نیست: