۱۳۹۳ آبان ۵, دوشنبه

خاطرات صد سالگی علی پروین، منوچهر والی زاده، پرویز بهرام

گلچین مجموعه مستند ترکیبی «مثبت هفتاد» که به انعکاس خاطرات سالمندان در ارتباط با گذشته می پردازد، در صد قسمت به روی آنتن می رود.

محمدعلی بهبهانی تهیه کننده این مجموعه با اعلام این خبر افزود: صد قسمت از بهترین های «مثبت هفتاد» آماده پخش شده اند و قرار است ضمن پخش آن، جشنواره ای نیز برگزار شود تا مخاطبان بتوانند درباره هر قسمت از برنامه اظهار نظر کرده و در مسابقه آن شرکت کنند. در انتخاب این صد قسمت سعی کردیم برنامه هایی را روی آنتن بفرستیم که قصه های جذابی داشتند و یا سوژه آنها برای مخاطبان شبکه مستند جذاب بوده است.
این تهیه کننده مستند ادامه داد: در این صد قسمت هنرمندان و ورزشکاران محبوبی حضور دارند و از جمله پیشکسوتانی که قرار است خاطرات صد سالگی خود را در «مثبت هفتاد» تعریف کنند می توان به علی پروین، منوچهر والی زاده، پرویز بهرام، آزیتا لاچینی و داوود نماینده اشاره کرد. تفرش، کاشان، سرخه، سمنان، ورامین، تهران و اسلامشهر از شهرهایی هستند که در گلچین «مثبت هفتاد» به خاطرات سالمندان آنها می پردازیم.
ضمن اینکه برای دهه اول محرم ده قسمت ویژه تدارک دیده ایم و طی آن ده پیر غلام حسینی در «مثبت هفتاد» حاضر می شوند و از خاطرات خود درباره برگزاری مراسم عاشورا و دهه اول محرم می گویند.
او ابراز امیدواری کرد: سری جدید «مثبت هفتاد» با تنوع شخصیت ها بتواند به ثبت جذاب فرهنگ شفاهی مردم کشورمان کمک کند.
«مثبت هفتاد» هر شب ساعت 21:45 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و روایت های جذابی را از گذشته، آداب و رسوم قدیم شهرها و نوع ارتباطات مردمی بیان می کند و لحظات شیرین گذشته را در مقایسه با رسوم به جا مانده امروزی یادآور می شود.

هیچ نظری موجود نیست: