۱۳۹۳ مهر ۲۹, سه‌شنبه

نصرالله ناصح پور در بیمارستان بستری شد

استاد نصرالله ناصح پور پیشکسوت آواز ایرانی هم اکنون در بیمارستان بستری است.

پیمان ناصح پور فرزند این استاد موسیقی در گفتگو با نای گفت: پدر از روز چهارشنبه 23 مهرماه به دلیل شدت گرفتن بیماری اش به بیمارستان مهر منتقل شدند و همان روز تحت عمل جراحی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: خوشبختانه بعد از عمل جراحی که توسط دکتر آیتی صورت گرفت حال عمومی و جسمی ایشان بهبود یافته و هم اکنون در بیمارستان بستری هستند.
ناصح پور افزود: به گفته پزشک معالج با بهبودی شرایط جسمی، پدرم طی روزهای آینده از بیمارستان مرخص خواهند شد.
نصرالله ناصح پور در سال ۱۳۱۹ در اردبیل، به دنیا آمد و از همان دوران کودکی، در خانواده ای موسیقی شناس پرورش یافت.
او با عزیمت به تهران، بیشتر اوقات خود را صرف فراگیری موسیقی سنتی ایران کرد و پس از آشنایی با استاد محمود کریمی، به هنرستان آزاد موسیقی ملی راه یافت و مشغول تحصیل شد. در آنجا، آشنایی با مطالب و نکته های شفاهی در کلاس درس استاد علی اکبرشهنازی، این امکان را ایجاد کرد که در محفل هنری استاد امیر قاسمی نیز، با روح و حس ساز استاد سعید هرمزی و دیگر استادان حاضر در هنرستان محشور گردد.
پس از تشکیل کلاس های مرکز حفظ و اشاعه موسیقی، از راهنمایی ها و آموزش و توصیه های ارزنده استاد نورعلی برومند بهره مند شد. وی ازجلسات شناخت موسیقی و کلام و تلفیق شعر وموسیقی نیز، بهره های فراوان جست و سپس جهت فراگیری ردیف عالی موسیقی سنتی و آموزش تصنیف و ضرب آهنگ مربوط به آن، به محضر استاد عبدالله دوامی راه یافت.
این استاد آواز در طول سال ها فعالیت موسیقایی خود شاگردان بسیاری را تربیت کرده که از آن جمله می توان به محمدرضا لطفی، جمشید عندلیبی (در زمینهُ ردیف و جواب آواز)، محمود مخدوم، صدیق تعریف،پری ملکی، آرش رحمانیان، محسن نامجو، محمد ملاآقایی روزبهانی (همگی در رشتهُ آواز) اشاره کرد.
وی هم اکنون یکی از اعضای هیات مدیره کانون خوانندگان سنتی خانه موسیقی است.

هیچ نظری موجود نیست: