۱۳۹۳ آبان ۸, پنجشنبه

عباس جوانمرد: تئاتر زندگی است

عباس جوانمرد، هنرمند پیشکسوت تئاتر در مراسم معارفه یونس آبسالان به عنوان مدیر جدید مجموعه تالار سنگلج حضور یافت.

وی ضمن بیان خاطراتی از مراحل ساخت تالار سنگلج و نظارت بر این مکان در رابطه با انتخاب یونس آبسالان به عنوان مدیر این مجموعه اظهار کرد: به ندرت شاهد این بوده ام که در سرزمینم فردی در جای خودش قرار بگیرد. آبسالان با کار خود آشناست. او آدم خوبی است و این مسئله را به خوبی می توان از عمکرد و سیرت او فهمید.
این هنرمند پیشکسوت تئاتر با تاکید بر این که تئا تر زندگی است، ادامه داد: تئاتر شغل ماست، پس باید آن را به خوبی بشناسیم و تمام عناصر و قدرت های نهفته در آن را درک کنیم. همانگونه که همه عناصر زندگی در حال تکمیل شدن است. باید زندگی را تبدیل به تئا تر کنیم و بیاموزیم. بسیاری از ما تئا تر کار می کنیم، اما تئاتری عمل نمی کنیم.
او در بخشی از سخنانش خطاب یه یونس آبسالان گفت: در انجام کارهایت تنها به خودت متکی نباش. کارگردان عاقل کسی است که عاشق، منصف و عادل باشد. اگر این اصول را رعایت نکنید هیچ فایده ای نخواهد داشت. تنها راه نجات تئا تر ما گسترش هر چه بیشتر تئاتر در میان عناصر تئاتری است نه جمع شدن آن در حوزه اداری.
در تمام کشورهای دنیا همه کار ها به صورت گروهی اداره می شود. اکنون باید در هر سالن چند گروه تئاتر متمرکز شوند و در طی یک مدت زمان مشخص تحت نظر هیئت مدیره به فعالیت بپردازند. امیدوارم در این مکان و با آغاز مدیریت آقای آبسالان رپرتواری از بهترین نمایش های موفق به عنوان نخستین اقدام صورت بگیرد تا شاهد رونق دوباره این مکان باشیم.

هیچ نظری موجود نیست: