۱۳۹۳ مرداد ۳۱, جمعه

شجریان در تشییع سیمین بهبهانی: سیمین زنی است که تاریخ ساز شد

دقایقی از ساعت نه صبح گذشته بود که محمدرضا شجریان به همراه شهرام ناظری و فرهاد فخرالدینی از درب کناری تالار وحدت بیرون آمد. دربی که روبروی جایگاه مخصوص مهمانان بود.

به گزارش هفت نگاه، آمدن محمدرضا شجریان و شهرام ناظری شور و هیجان ویژه ای در بین جمعیت ایجاد کرد. محمدرضا شجریان، شهرام ناظری و فرهاد فخرالدینی در بین هیاهوی ایجاد شده و دوربین عکاس ها که همگی آنها را نشانه رفته بودند به روی صندلی نشستند.
بعد از آن که محمود دولت آبادی سخنرانی اش را با آوردن نام دردانه موسیقی ایران به پایان رساند و گفت: «تاج موسیقی ایران، شجریان»، عباس سجادی مجری مراسم از او دعوت کرد که به پشت تریبیون بیاید.
استاد شجریان در ابتدای صحبتش با اشاره به آفتاب گفت: وقتی معاون هنری گفتند که نشده برای این مکان سایه بان درست کنند، گفتم مهم نیست تحمل مردم ما بیشتر از این حرف ها است. این جمله محمدرضا شجریان با تشویق و ابراز احساسات ویژه مردم روبرو شد.
استاد آواز ایران در ادامه گفت: من از طرف هنرمندان موسیقی این جا آمدم تا به غزل بانوی ایران عرض احترام کنم. سیمین بهبهانی زنی است که تاریخ ساز شد. او به همه جهان به عنوان خانواده می نگریست و فکرش صلح و دوستی و صفا برای آن ها و پشتوانه فکری اش دفاع از حقوق زن و مادری بود.
شجریان با گفتن این سخن که جهان را مردان می سازند و مردان را زنان، ادامه داد: ملتی که بی بهره از این زندگی است مردنی است. به همه شما تسلیت می گویم. سیمین همیشه در تاریخ ما زنده است و در ما زندگی می کند. او به همه به شکل یک مادر محبت می کرد و امیدوارم بیش از پیش ما قدر مادرانمان را بدانیم.
عکس: سوگل سلحشور


محمدرضا شجریان در مراسم تشییع سیمین بهبهانی


محمدرضا شجریان در مراسم تشییع سیمین بهبهانی


محمدرضا شجریان در مراسم تشییع سیمین بهبهانی

هیچ نظری موجود نیست: