۱۳۹۳ فروردین ۳۰, شنبه

همخوانی رشید وطن دوست و پری زنگنه

رشید وطن دوست به همراه پری زنگنه به زودی در تهران به اجرای برنامه می پردازند.

رشید وطن دوست، خواننده در گفت و گو با هنرآنلاین گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای برگزاری کنسرت در تهران هستیم که قرار است به همراه پری زنگنه به اجرای برنامه بپردازیم.
این خواننده در ادامه با اشاره به اینکه عنوان این کنسرت «شب آواز» است، بیان کرد: این کنسرت به صورت دو صدایی با همکاری مشترک من و پری زنگنه خواهد بود و در آن به اجرای قطعات فولکوریک ایرانی به زبان های فارسی و آذری و گیلکی خواهیم پرداخت.
وطن دوست خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد این کنسرت به رهبری هانیبال یوسف در تالار وحدت تهران برگزار می شود و قطعات همگی کلاسیک هستند که با تنظیم های جدید هانیبال یوسف به اجرا در می آیند.
این خواننده در ادامه افزود: در این کنسرت قطعاتی مانند هی یار، عزیزم سوزه، آیریلیق، اپرای مارشین مال الان، منیم عزیز سحر، لایم لایت، آوه ماریا و... برای مخاطبان اجرا می شود.


رشید وطن دوست و پری زنگنه

گفتنی است، رشید وطن دوست با گذراندن دوره سلفژ سه سال زیر نظر میکل کازاتو استاد آواز ایتالیایی به تربیت صدا و فراگرفتن فنون آواز کلاسیک پرداخت. سپس در حدود سال ۱۳۴۷ و ۱۳۴۸ به استخدام اپرای تهران درآمد و در اپراهای مختلف نقش هایی را به عهده گرفت. حدود بیست سال سولیست (تکخوان) ارکستر سمفونیک تهران به رهبری حشمت سنجری، حدود ده سال سولیست ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی و همچنین سولیست ارکسترهای دیگر بوده است و ضبط صدا با ارکستر رادیو تلویزیون ملی ایران را انجام داده است. در سال ۱۳۶۷ از طرف شورای عالی ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشان درجه یک هنری به او اهدا گردید و در حال حاضر تدریس آواز کلاسیک را به عهده دارد.
او همچنین از خوانندگان سرود ای ایران است.

هیچ نظری موجود نیست: