۱۳۹۳ اردیبهشت ۱, دوشنبه

پری ملکی: موفقیتم را مدیون مادرم هستم

پری ملکی گفت: موفقیتم را مدیون مادرم هستم و مهمترین رکن اساسی هر خانواده مادر است زیرا یک مادر می تواند فرزند خود را شکوفا کند.

پری ملکی، در گفت و گو با هنرآنلاین در پاسخ به این پرسش که مادرتان در راه یافتن شما به عرصه موسیقی چه نقشی داشته است، گفت: مادرم حضور پررنگی در گرایش من به موسیقی داشته است. زمانی که من خیلی بچه بودم پدرم یک رادیو برایمان آورد که مادرم همیشه برنامه گلها را از رادیو گوش می کرد و بیشتر مواقع صدای موسیقی از خانه ما به گوش همه می رسید. این حس از طریق مادرم به وجود آمد و تاثیر زیادی بر من گذاشت در نتیجه من موفقیتم را مدیون مادرم هستم.
این خواننده افزود: مهم ترین رکن اساسی هر خانواده مادر است زیرا یک مادر می  تواند فرزند خود را شکوفا کند. بیشتر هنرمندان برجسته بهترین مادران را داشتند و بیشتر آن ها به موسیقی و هنر علاقه مند بوده اند و توانسته اند کودکان خود را به سمت هنر راهنمایی کنند در نتیجه مادر من هم از همان کودکی موسیقی را در من پرورش داد.
ملکی در ادامه درباره وضعیت حضور بانوان در عرصه موسیقی گفت: متاسفانه وضعیت اصلا خوب نیست و به جای اینکه این حضور پررنگ شود هر روز کمرنگ تر می شود در حالی که بانوان هنرمند باید هر روز جایگاه خود را تثبیت کنند زیرا این هنرمندان اگر به فکر خودشان نباشند کسی به فکر هنرشان نیست در نتیجه باید از هنرمان حمایت کنیم.
این خواننده در پاسخ به این پرسش که آیا قطعه ای برای مادر خواندید، خاطرنشان کرد: من در بعضی کنسرت هایم قطعاتی را به صورت آوازی برای مادران می خوانم زیرا همه ما می دانیم که اگر مادر نبود هیچ گاه فرزندی نمی توانست پله های ترقی را طی کند در نتیجه من به احترام این عزیزان قطعات آوازی را با عنوان مادر به همه مادران سرزمینم تقدیم می کنم.
پری ملکی در ادامه در پاسخ به این پرسش که خودتان هم مادر شدید در این دوران پیش آمده که بین کار یا بچه ها مشکلی پیش بیاید، تاکید کرد: به نظر من ما می توانیم همه را درکنار هم داشه باشیم یعنی اینکه هم می توانیم مادر باشیم و هم یک هنرمند و... همچنین این ها از هم دور نیستند بلکه فقط یک مقدار از خودگذشتگی می خواهد.
ملکی بیان کرد: در این 30 سال هرگز نشده است غذای بچه های من آماده نباشد در نتیجه من هم مشکلات خاص خودم را داشتم ولی همیشه رعایت کردم و هیچ چیزی برای فرزندانم کم نگذاشتم. شاید عجیب باشد ولی من حتی به ورزش خودم و فرزندانم اهمیت می دهم و مهم ترین کار اصلی ام حمایت از فرزندان و موسیقی است.
این خواننده در پایان درباره فعالیت هایش گفت: به مناسبت روز زن برنامه ای در هنرستان موسیقی دارم و قرار است فستیوالی برای بانوان برگزار شود که گروه خنیا در اختتامیه این فستیوال یعنی سوم تیرماه سال جاری به اجرای برنامه می پردازد.

هیچ نظری موجود نیست: